30 Eylül 2012 Pazar

Vişne Soslu Brownie (Atak Hariç)


uzun zamandır yeni tarif yapamıyordum. nişan telaşında bi çok şey gibi mutfak işlerim de aksamıştı. ama dönüşüm muhteşem oldu:))

girdiğim tatlı krizlerinin eseri yukarıda görmüş olduğunuz güzellik. rica edicem fotoğrafa tıklayıp büyük halini görün. yenir ki bu:))

beni bilen biliyor felsefem her zaman en az malzemeyle en yüksek verim:) işte tam olarak bu yüzden bu tarifte süt tozu, yoğurt, süt vs gibi temel malzemelerimiz yok. girdiğim tatlı krizinin ilk meyvesi olarak Su Ba'cığımın pandispanyasını yaparken hmmm hmmm hmmm şeklinde kafamda deli sorular belirdi. ve karşınızda vişne soslu brownie:)


kek için:
5 yumurta
4 yk kepek
4 yk tatlandırıcı
1.5 yk kakao
yarım çk krem tartar
1 paket kabartma tozu
petibör aroması (şart değil ama çok yakıştı)
1 tüp vanilya aroması (şart)

sosu için:
2 paket vişneli meyve çayı
1.5 tk nişasta
1 yk tatlandırıcı
1 fincan süt
1 ılık fincan su

yumurta sarıları, yarım tüp vanilya aroması, petibör aroması ve tatlandırıcı açık sarı bir renk alana kadar çırpıyoruz. sonra kakaoyu ve kabartma tozunu ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. başka bir kapta krem tartarı eklediğimiz yumurta beyazlarını baştan itibaren en yüksek devirde sertleşene kadar çırpıyoruz. krem tartar konmasa da kıvam alıyor ama daha köpük köpük oluyor. krem tartar epey sertleştiriyor. yumurta beyazlarını tahta bir kaşık yardımıyla alttan üste aktara aktara kakaolu karışıma ekliyoruz. en son kepeğimizi de ekleyip söndürmeden karıştırmaya devam ediyoruz. yumurta beyazından eser kalmadığında kek hamurumuz hazır demektir. 150-160 derecede pişiriyoruz. benimki turbo fırında yarım saatte pişti. yağlı kağıtla birlikte borcamda pişirdim.

küçük bir cezvede çayları suyun içinde demliyoruz. rengi çıkınca cezveden çıkarıp sütü ve diğer malzemeleri karıştırıp koyulaşana kadar pişiriyoruz. her ikisi de sıcakken servis ediyoruz:)

ben bu miktarı küçük boy kare borcamda pişirdim. 9 dilim çıkardım. sosuyla beraber baya doyurucu oluyor 1 dilimi. kepek hakkınıza göre tüketebilirsiniz. afiyet olsun:)

bu da sosu filan boşver bana sadece brownie'yle gel diyenler için kekin sade hali:)

5 yorum:

  1. evlenince bize taşının:) ben bu tarifleri yapmaya üşenen tatlı krizini meyveli yoğurtla bastıran biri olarak size evimin en güzel odasını verebilrim:D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatlı bu ya bi yoğurtla gerçiştirilir mi mis gibi tatlılar varken koca koca krizler:))

      Sil
  2. Eda Hanım beni biraz bilgilendirmenizi rica edicektim :) Ben de başlamak istiyorum ama endişelerim var ve tam olarak anlamış değilim bu diyeti. Öncelikle uzun bir süre sırf proteinle beslenmek böbrekleri etkilemeyecek mi ? Bir de bana diyetisyenlik yapmanızı isteyecektim :)Adım Lara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam Laracım. diyeti anlamak için kitabı okuman gerekiyor. kitabı okuduktan sonra uzun bir süre proteinle beslenmek diye birşey olmadığını göreceksin. kitabı okuyup herşeyi anlamadan başlamamanı tavsiye ediyorum şiddetle.

      Sil
  3. Lara/ Bu arada anneannemle yaşıyorum ve bana en alternatif en dertsiz menüler lazım :) Bilirsiniz :) arada 3 kuşak fark var kendisiyle :)

    YanıtlaSil