7 Eylül 2012 Cuma

Anti Dukan Savar Taktikler:)


yeni yazımı ismi lazım değil baş harfi Pıtı Pıtı Hop olan dukancan vasıtasıyla yazmaya karar verdim, o kendini biliyor:))

dukan diyetini yapmaya karar verdiğimde etraftan gelebilecek herhangi bir tepki beni ürkütmedi açıkçası. ama meyve görünce tazmania canavarına dönüşüp ortamda ne kadar meyve cinsi varsa saniyeler içinde mideye indirebilecek potansiyele sahip biri olduğumdan en çok kafama takılan buydu. acaba oldukça uzun bir süre meyve yemeyecek olmama gelecek olan tepkiler neydi? bu konuda her hangi bir ısrar olursa nasıl savacaktım? savmak isteyecek miydim onu bile bilmiyodum:)

derken derken niyet ettim niyet eyledim diyete başladım. benim gibi başlarken vermesi gereken kilo miktarı ortalama bir ilkokul çocuğu kadar olanlar bilir; eğer 4398503453 kez farklı türlerde diyetler, diyetisyenler, bitkisel takviyeler, spor ve türevleri deneyip başarılı olamadıysanız, olsanız bile iradenize ve diğer faktörlere yenilip verdiğiniz kiloları fazlasıyla tekrar geri aldıysanız, yeni bir diyete başlamanın en sinir bozucu yani siz ne kadar emin olsanız da etrafınızdakilerin konuya he annem he gülüm şeklinde yaklaşmasıdır. haksızlar mı? dibine kadar haklılar. karşılarında bi başarısızlık abidesi olarak duruyorsun ne düşünsün insanlar? bir önceki diyette de bu kadar emin ve kararlı değil miydin? daha önce aynı güvenle başladığın bütün diyetlerden avcunu yalayarak çıkmışsın. amaaan bi de bunu denesin bakalım zihniyetine kapak yapmak artık senin elinde:)

Dukan diyetiyle tanışmam ve atlattığım süreçlerle ilgili tüm detaylı bilgileri güçlendirmeye geçince törenle denize indiricem inşallah:D şimdi vereceğim bilgiler daha ziyade kilo verme süreci devam eden dukancanların etraftan gelebilecek her türlü baskıyla mücadele edebilmeleri için savuşturma taktikleriyle ilgili olacak:) konuyu 3 aşamada ele alıcaz. buyrun başlıyoruz:)

anne-baba-aile üyelerinin 'yüzün kaşık kadar kaldı sağlığını bozacaksın meyve yemeden olur mu hiç vah yavrum vah evladım' serzenişleri:
şimdi birbirimizi kandırmayalım, Dukan Diyeti hakkıyla kuralıyla yapıldığı zaman kimsenin yüzü gözü çökmüyor. kilo veren insandan aynı pembe ve tostoparlak yanak performansını beklememeleri gerektiğini artık öğrenmeliler. ayrıca bıraksınlar da bi elmacık kemiklerimizin tadını çıkaralım, tombik yanaklarımız bi yok olsun gıdımız erisin de çenemizle selamlaşalım bıktık yusyuvarlak suratlı olmaktan belki? meyve konusu ayrı bir sorun. ''meyve yemeden olur mu evladım meyve insana ne yapar ki akşam yemeği yeme otur bi tabak meyve ye nooolcak sanki sen de''. oldu. yıllardır yediğim meyvelerden aldığım şekerler burdan nerelere yol olmuş haberiniz var mı? yok. ayrıca nedir bu hayat boyu bi daha meyve yemeyecekmişim gibi acıyan gözler bi ince hastalığa tutulmuşum gibi acaip haller? az durun şu kiloları vereyim meyveyi zorunlu olarak yicem zaten. öte yandan sebzenin şekersiz meyve olduğunu, aynı vitamini sebzeden de alabileceğinizi iyice anlatın ve gözlerinin önünde Dukan usulü alinazikleri, dolmaları götürün ki hmm aç kalmıyo evet desinler. önlerinde habire ve sadece salata yoğurt vs yerseniz endişelenmekte haklılar. sus bakim cevap verme anneye!:)

misafirlik teyzesi: ve 'aa ne diyetiymiş o evinde yaparsın diyetini ölümü gör ye' sorunsalı:
özellikle ev kadını dukancanların korkulu rüyası teyzeler. misafirliğe gideceksiniz, diyet yaptığınız karşı taraf tarafından biliniyor ya da bilinmiyor ama eminsiniz ki çılgın ikramlar hazırlanıyor. tehlikenin farkında mısınız?? hoşgeldin beş gittinden sonra kısa bir süre sessizlik olur ve ev sahibinin 'eh hadi ben çayları koyayım' cümlesiyle irkilirsin. hele ki diyet yaptığını söylemek istemediğin bi yerdeysen yandın. kahramanımız teyze çok geçmeden elinde koca bir tabakla belirir ve önüne dikilir. kibarca reddetmek istersin ısrar eder. tokum dersin anlamaz. hafiften alaycı bir tavırla 'hmm diyet mi yapıyosun şekerim evinde yap diyetini hadi ye' diye öyle bir ısrar eder ki dellenirsin. eğer diyetin çok başındaysan ve kesinlikle diyet yaptığını söylememeye kararlıysan mecburen tabağı alırsın. genellikle kendi de tombalak olan teyze zafer kazanmış edasıyla yerine oturup tabağındakileri löp löp götürmeye başlar. bi yandan da ''aman ne diyeti şekerim herkes diyetini evinde yapsın şurda bi muhabbet edicez dimi ama aaa'' diye söylenir de söylenir. böyle bir durumda artık tüm çareleri tüketip tabağı almak zorunda kaldıysan yapabileceğin bir kaç şey var. bunlardan ilki bardağındaki çayı ağzını yüzünü haşlamayı göze alarak bi dikişte bitirmek:) sonra 'ay bilmemne hanım çay nasıl güzel olmuş vallahi elinize sağlık bir bardak daha rica etsem' deyip teyzeyi mutfağa göndermek. bu aşamada olabildiğince çevik davranıp tabaktan 1-2 parçayı en yakınındakinin tabağına ya da peçeteye sarıp çantaya göndermek. teyze döndüğünde tabağının eksildiğini farkederse ellerine sağlık dileklerini iletirsin nasıl olsa yaptıklarına bayıldın. farketmezse ne ala. 2. ve en son tercih edilmesi gereken yol biraz acımasız. eğer teyzeye sinir olduysan, hele ki senin zayıflamanı da hafiften kıskandığından şüpheleniyosan tek çaren var. tabağından çıkan hayali kıl! tamam tekrar ediyorum ve kabul ediyorum bu yöntem acımasız ama o teyze bunu haketti. o noktadan sonra sana sadece tabağını değiştirmeyi önerecek. reddedecesin ve artık rahatsın daha da sana bişey olmaz:) çok vicdan yaparsan kilo verme süreci bittiğinde teyzeye gerekli açıklamayı yaparsın.

ve tabi ki dukan diyeti sağlıksız sakın yapma! kas kaybedersin aman diyim başlama! Dukan Diyeti böbreklere zararlıymış manyak mısın sen?:
Dukan'ı hapse atmışlar'a kadar varan çılgın dedikodu ve deli zırvası zincirinin nefesini hep ensenizde hissedeceksiniz buna alışın:) es kaza birilerine yaptığınız diyetin Dukan Diyeti olduğunu ağzınızdan filan kaçırırsanız en fazla 3 dk içinde kendinizi yuvalarından fırlamış gözlerle size bakan tiplere açıklama yaparken bulacaksınız. tavsiyem, diyetinizi çatır çatır savunacak ve sonuçlarını insanların gözüne sokacak hale gelmeden Dukan Diyeti adını anmamanız. illa açıklama yapmanız gerekirse makarnayı pilavı ekmeği kestim et balık yiyorum deyin gitsin. çok anlıyormuş gibi çılgınca onaylayacaklar sizi. ne zaman vermeniz gereken kilonun en azından 3'te birini verirsiniz, tahlillerinizi yaptırıp sapasağlam olduğunuzu görürsünüz, gözle görülür bir incelme sağlarsınız, o zaman göğsünüzü gerek gere Dukan Diyeti yapıyorum diyebileceksiniz, sabredin:)

bu yöntemleri günlük hayatınıza adapte ederseniz rahat edersiniz benden söylemesi. bir süre sonra aldığınız sonuçları gören herkes çenesini kapatacak zaten. kendimden biliyorum, artık evdekiler meyvelerin üstünü örtüyor görüpte canım çekmesin diye. herkeslere kolay gelsin:)


26 yorum:

  1. ahahah yarıldım okurken Eda :)
    yüreğine kalemine sağlık yahu :)))
    bitanesin sen bi bi bi tane! :)
    <3

    YanıtlaSil
  2. Dukan'ı hapse atmışlar :O



    Dikizdeyim bebeğim :D güzel yazmışsın her zaman olduğu gibi. Lev ye <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa duymadın mı onu sen? bi ara kendi yaptığı diyetten ölmüş bile dediler:))) beni izlemeye devam edin:P

      Sil
    2. edacığım önce sonranı çok merak ettim

      Sil
  3. yazdıklarınızla hep karşılaşıyorum hele bugün60 kiloya inmek istiyorum dedim arkadaşlara aaaa dedi bünyen zayıf kalır hastalanırsın falan demeler sanki kendileri 50-60 kilo değiller

    YanıtlaSil
  4. Eda'm yazının baş kahramanı olmak beni duygulandırdı:D eminim ki çok var benim gibi bu sorunları yaşayan:) güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık. insanlara diyet yapıyorum dediğinde zaten artık kıskançlık mıdır nedir çıldırıyorlar resmen. bir garip haller sabote etmeye çalışmalar filan:))
    en azından diyetin bir kısmını tamamlayana kadar kimseye söylememek. hatta ben hiçbir zaman söylememeyi düşünüyorum ama neyse artık :P :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en güzelini yaparsın bebeim:) söyleme kimseye çaktırma gitsin. ilham kaynağım oldun ben teşekkür ederim ayrıca:)

      Sil
  5. müthiş bir yazı inan aynen öle çok güldüm okurken :))bloğun hayırlı olsun bu arada artık takipçinim:))

    YanıtlaSil
  6. Valla ben artık dukan yapıyorum demiyorum. Yürüyorum, yemiyorum diyorum. 22 kilo verince kimse tanımaz oldu açıklama istiyorlar. Ailem de (diyet dahilinde) deli gibi yediğimi görünce bişeycikler demiyor artık:))

    YanıtlaSil
  7. slm dukancan yeni bloğun hayırlı olsun vallahi yazında sanki benim diyet hikayemi anlattın:(dukandan öncesini)denenmemiş bişey kalmadı.ama şimdi öyle bir noktadayım ki ne yapsam çaresiz.dukana bir sefer başladın atak süresinde başarılı oldum bazı nedenlerden dolayı kaldı yani dış laflar seninde dediğin gibi.şimdi azimliyim dukana başlamak istiyorum fakat sanki hazır değilim normal diyetteyim yemeyi kestim önümde 20 kg var azmedince oluyo biliyorum bunuda anca dukanla başarıcam eminim kitabı alıp okuyup bilinçli başlamak istiyorum.kimseye kulak asmadan:))ve bilgilerin bana çok yardımcı ve destek örneği:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi bakalım bismillah de başla ama dediğin gibi kitabı okuyup tamamen hazır olunca başla. başarılar dilerim ki istedikten sonra mutlaka olacak;)

      Sil
    2. teşekkürler:))

      Sil
    3. bide bişey sorucam yeni sayfanızı nasıl beğenicez bulmak zor oluyoda

      Sil
    4. şimdilik beğenmek değil de çözümümüz üye olmak. sol menüde ilgili linkler var ordan emaille kayıt olursanız yeni eklediğim yazılar hergün tek maille size gelir. ya da benim facebook profilimi (http://www.facebook.com/eda.dukancan) ekleyin orda sürekli blog linki paylaşıyorum

      Sil
  8. Süper yazı olmus eda ellerine sağlık hep motive hep motive teşekkür ediyorumm .)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık, ne kadar tatlı bir dille anlatmışsın... Blog'unu az önce keşfettim, keyifle okumaya başladım. Ben hem her zaman istediğim görünüme kavuşmak, hem de annemin sağlık sorunlarını hafifletebilmek,ve ileride doğabilecek sorunlara karşı kilo vermesi için ona öncülük etmek adına başladım. Seyirdeki 10.günümüz şimdilik 4'er kilo verdik. Motivasyonun önemi çok büyük ve çevremizdekiler yıldırmak için elinden geleni yapıyor ama pes etmeye niyetim yok.Bu yola çıkmış herkesin hedefine ulaşması dileğiyle..

    Kepeğiniz bol olsun =)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin o zaman hem diyete hem bloguma:) motivasyonunda etkisi olacağına eminim bu tariflerin ve arada böyle karaladığım şeylerin. takipte kal :)

      Sil
  10. Eda merhaba,seni bende 2 gündür keşfettim. Ellerine sağlık hem yazıların hemde yaptıkların için.Daha önce hiçbir blog takibim olmadığı için nasıl yazıcam nereye düşüncelerimi yazıcam diye şaşırdım. Ama galiba buldum doru yolu :))bende Dukan diyetinde Seyirde 2. haftadayım. Hafiften zorlamaya başladı,birde kilo verme yavaşlayınca,moral olarak çöktüm :( Ama pes etmek yok.3.800 gr verdim geriye 8 kg kaldı. bakalım nolacak. Bu süre zarfında senden destek alıcam :)Görüşürüz...

    YanıtlaSil
  11. hahaha aynı benim durum helede kıskanç bir görümce zayıflıycam güzelleşicem diye iyica panik oldu gittiğimde ikramları artırdı akşam yemeğine kalmam için ısrar ısrar ama ben napıyorum çantama bi poşet o ortada yokken tabaktakiler poşete çantamda duran dukan kekim den bir lokma hımmm çok güzel olmuş yaptıkların hımmm hımmm...

    YanıtlaSil
  12. harikasınızz:) ) anlasılan herkes yasıyor bu ısrarcı teyze sorununu...Açıklama yapmak da istemıyor ınsan kımseye çok sıkıntı oluyor :) ..Ben ucuncu bir yol daha eklıım:D çayımı bitiriyorum hemen hüp hüüp.. teyze sen hiç yorulma diyip mutfagın yolunu tutuyorum çayı tazelemeye:D tabaktakılerden geri koyuyorum o görmeden..arada kaynıyoo dıkkat edilmiyo:D ama herzman yapamıyoruz bu numaraları..mesela ortaya meyve tabagı gelıyo çerezler geliyo sehpaya ortak olarak. sen hiç almayınca acayip oluyo.. son olarak da hele hele yemeğe davetliysen ailenle baska bir ailenin evine :(( ozmn kurtuluşş yok işte:( sırf bu yuzden gidemediğim yemekleri ve yerleri saysam :(
    asosyal oluyo insan bu yuzden :(

    YanıtlaSil
  13. ahahah deli yaa
    yarıldım çok güzel
    hele ağız göz haşlamayı göze alıp 1 dikişte bitirilen çaylar ve çıktığı mide yolculuğunda
    iç tahribatı arttırma pahasına mutfağa yönelmek tabağı azaltmak da bi çare, eğer oturduğun yerde yaparsan diğerleri kesin ispiyonlar :D

    YanıtlaSil