7 Eylül 2012 Cuma

Zeytinli Ekmek (Her Evre)


normal şartlar altında çokta düşkün olmadığım, aylarca yemesem aramadığım ama canım çekince de 20 tane filan yediğim zeytine nasıl bir hasret kaldıysam artık zor bekledim aromasının elime ulaşmasını:) zeytin aromasına tam not verdiğimi belirtmeden geçemicem. şiddetle tavsiye edilir:)

zeytin aroması alıp kafamda tarif şekillendirmeye çalışırken bu ekmek biraz da zeytinli gibi görünse hiç fena olmaz diye düşünerek bir de siyah gıda boyası alayım dedim. iyi de ettim ama boyadan beklediğim performansı alamadım. hayal ettiğim simsiyah bi görüntüydü ama bu da fena sayılmaz. buyrunuz tarife.

4 yk yulaf kepeği
4 yk süt tozu
3 yk yoğurt
2 yumurta
yarım çay bardağı süt
2 tk mısır unu (atakta bunun yerine 1 yk fazla kepek kullanın)
1 paket kabarma tozu
1 çk mahlep
zeytin aroması
1 çk siyah gıda boyası
süslemek için 1 çk çörek otu

aroma ve gıda boyası hariç tüm malzemeyi güzelce çırpıyoruz. ben ekmek ve kekler için teflon baton kek kalıbı kullanıyorum. malzemem çok sıvıysa 1 damla yağla yağlayıp peçeteyle siliyorum ama genelde gerek kalmıyor. malzemenin 3/4'ünü kalıba döküyoruz. kalan 1/4'ine gıda boyası ve aromamızı ekleyerek iyice çırpıyoruz. kalıba döktüğümüz karışımın içine rast gele döküyoruz. 175 derecede ısıttığımız fırında 20 dk kapağını açmadan pişiriyoruz. sonra üstü kızarana kadar 100 derecede pişirmeye devam ediyoruz ki içi iyice pişsin. soğuduktan sonra kalıptan çıkarıp dilimliyoruz, afiyetle yiyoruz.

12 yorum:

  1. Ellerine saglik,en cok da tüketme sekline bayildim agzinin tadini biliyorsun,afiyet olsun<3
    Demet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla tüketme şeklime ben de bayıldım yalan yok:))

      Sil
  2. Ellerine sağlık, nefis görünüyor, zeytinli açmaya bayılırım, onun yerine bu tarifi deneyeceğim ama zeytin aroması ne kadar koyuluyor??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kafama göre koyuyorum ama 8-10 damla gibi düşünebilirsin

      Sil
  3. ben de bu tarifi denemek istiyorum ancak zeytin aromasını nereden bulabileceğimi bilmiyorum bana yardmcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben gurmenetten alıyorum aromaları. zeytin de ordan. ffc marka

      Sil
  4. Ellerinize emeğinize sağlık öncelikle. Bir sorum olacak mısır unu kullanımı ile ilgili bir çok söylenti var. Kimi mısır nişastası diyor unu yasak diyor. Sizin ekmek tariflerinde kullandığınızı gördüm. Yoksa yasak olan nişasta mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bu diyete başladığımdan 6 ay sonra, başından beri kullandığım ve tabi herkesin kullandığı mısır unu için o yasakmış aslında sadece mısır nişastası serbestmiş dendi. verdiğim 26 kiloyu mısır unu da kullanarak verdiğim için bırakmayı düşünmüyorum açıkçası. tamamen kişisel tercih meselesi bence bu konu artık bu saatten sonra.

      Sil
  5. zeytiinli ekmeğe peynir eklesemm zeytin yerine mahleplee gidermi

    YanıtlaSil
  6. Zeytin aromasına nasıl ulaşabilirim hatta diğer dukan ürünlerinin satıldığı tek bir nokta var mı acaba internet üzerinden.
    Pınar süt tozu bulamıyorum, nestle yağı azaltılmış aldım ama yanlış bir ürünmüş :(

    YanıtlaSil
  7. Bir de bu starbucks'lardaki aromaları (şurup) kullanabiliyor muyuz?

    YanıtlaSil
  8. süt tozunu light mi kullanıyorsunuz, marketler de hiç göremedim de marka verebilirmisiniz?

    YanıtlaSil