7 Eylül 2012 Cuma

Güveçte Tavuk (Her Evre)


uzun bi süre küs olduğum tavukla bu tarif sayesinde barıştım diyebilirim. evinde olmayanlara önerim acilinden bir güveç edinlemeri. nerdeyse her büyük markette var artık. emin olun diğer fırın kapları ve cam olan kalıplar aynı lezzeti vermiyor.

bu tarifin diğer güveç yemeklerinden farkı minimum malzemeyle maksimum lezzet esasına dayanmakla beraber leziz bir sp yemeği olması. yoksa biz de biliyoruz içine mantarı biber doldurmayı kardeşim:)

1 tavuk göğsü
çeyrek soğan
1 diş sarımsak
1 yk domatesi püresi / rendesi
yarım su bardağı su
1 ince dilim light kaşar peyniri (atakta eklemeseniz daha iyi)
tuz, karabiber

küp küp doğranan tavuk göğsü yağsız tavada soğan ve sarımsakla birlikte sotelenir. rengi tamamen beyaza dönene kadar karıştıra karıştıra pişirilir. sonra güveç kabına alınıp tuz, karabiber ve sulandırılmış domates püresi ile iyice karıştırılıp 200 derecede fırında sulu domates sosu koyu bir kıvam alana kadar pişirilir. sos kıvama geldikten sonra küp küp doğranan kaşar peyniri üstüne serpiştirilir ve ızgara modunda kaşar eriyene kadar pişirilmeye devam edilir. sonrası bir lezzet şöleni, tavuğun kendini bişey sanması, aman allahım bu ne lezzetli yemek böyle yoksa diyette değil miyim gibi saçma bir ruh hali kuşlar vapurlar filan:))

2 yorum:

  1. Ben henüz 3 günlük atak dukancıyım :) ve bu gün son günüm atak bitiyor diye üzülesim bile var hatta çünkü baya alışmıştım.Şimdi seyir evresine geçicem ve sebzelerle nasıl eşleştirebilirim bilmiyorum haşlama mı yapılıyor yoksa az yağlı,az tuzlu (hatta tuzsuz) bildiğimiz sebze yemeği gibi mi olucak henüz kestire bilmiş değilim araştırma yaparken sizin blogunuzu gördüm ve seçeneklerinizin çokluğu ile biraz daha umutluyum şimdi...
    daha önümdee kocaaaa bi 40 günüm var ve heyecanla bekliyorum üzerimdeki yükü atmak için
    sevgiler emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seyirin toplam 40 gün mü? eğer öyleyse gözünü açıp kapatmadan geçiverir anlamazsın ben 9 Nisan'dan beri seyirdeyim:)) günde 1 tatlı kaşığı zeytinyağı hakkın var tepe tepe kullanıyorsun kendilerini:) tuzla ilgili tamamen kesmek gibi bir sorunluluk yok ne kadar kaçınırsan o kadar iyi.

      Sil