1 Eylül 2012 Cumartesi

Tava Böreği (Her Evre)


gün geçmiyor ki sınırlı malzemeyle değişik bir lezzet üretmeyeyim:) buyrun fırın tariflerini kabartamayan böreksever dukancanların bayılacağı tava böreğine o vakit.

2 yk yulaf kepeği
2 yumurta
biraz süt (kepeği tamamen ıslatıp bulamaç haline getirecek kadar)
istediğiniz kadar light peynir
isteğe bağlı dereotu ya da maydanoz (atakta sadece baharat oranında)
tuz, karabiber

yapışmayacağından kesin emin olduğumuz mümkün olduğu kadar ufak boy teflon tavamızı iyice kızdırıyoruz. karışımı dökünce cosss sesini duymazsak olmaz. kapağını kapattığımız tavamızın altını iyice kısıyoruz. 5 dk kadar kendi kendine pişiyor. altı pişip üstü hafif suluyken tavadan bağımsız hareket edebilecek kadar piştiğine emin olunca arkasını çevirip kapağını tekrar kapatıyoruz. altının da piştiğine emin olunca böreğimizi afiyetle yiyoruz:)

10 yorum:

  1. Ben bunu yaptım nefis oldu...evdeki canavarlar beraber yedik..dukan diyeti yapmıyor ama lezzetli seyleri lop lop götürüyor anacim,...:) ben de bayatlamasini istemediğimden severek paylaşıyorum kendisiyle...gel gelelim is dışındaki zamanım mutfakta geçiyor yapacak bisi yok...seçil dukan can...eline sağlık,sekerim...

    YanıtlaSil
  2. eda ya vallahi sen de olmasan aç kalcam yani :) tost ekmeği başımın tacıydı bir de bu eklendi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun canım daha var eklenecek çok tarif:)

      Sil
  3. edacım bütün mazemeyi bikeredemi dökeceğiz tavaya,krep gibi değil değilmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tamamını bi kerede döküp kapatıyoruz kapağını:)

      Sil
  4. dukan yıldızı :)2 Ocak 2013 12:06

    hehe nişanlım sağ olsun yaptığımın yarısını yedi yarım malzemeyle yapmıştım zaten. oo sen bunu yap bana hergün dukan yaparım bende diyo :D

    YanıtlaSil
  5. Edacım sızler olmasanız gercekten aç kalacağız çokk güzel oldu eşim dıyet falan yapmamasına ragmen bayıla bayıla yedi yarın kahvaltıya terar istiyormuş elllerine sağlık cnm

    YanıtlaSil
  6. Elektrik faturasından sonra tava tariflerine yöneldim ve bu tarif harika :)
    Bayıldım resmen. Hemde oldukca doyurucu :)

    YanıtlaSil