4 Eylül 2012 Salı

Acılı Ezme (Atak Hariç)


Dukancı Eda Ustanın gururla sunduğu tavuk Adana'yı yalnız bırakmak olmazdı bence:D malzemeleri belli olan mezelerden biri. yoruma çok açık. bu da benim versiyonum olsun:)

2 orta boy domates
1 orta boy beyaz soğan
4 sivri biber
çeyrek demet maydanoz
2 yk domates rendesi
1 tk biber salçası
1 yk balsamik sirke
1 tk limon suyu
bol sumak
pul biber
tuz

soğan ve biberleri rondoda beraber kıydım. rendelenmişten az büyük oldular. domateslerin kabuklarını soyup bu karışıma ekledim. hepsini beraber tekrar çektim. sonra maydanoz hariç kalan malzemenin tamamını ekleyip 30 sn kadar rondoda çekmeye devam ettim. en son maydanozu da ekleyip fotoğrafta gördüğünüz irilikte kalacak şekilde çekmeye devam ettim. bu malzemelerle 3-4 kez et yemeklerinize meze olacak kadar çıktı. afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder