1 Eylül 2012 Cumartesi

Kaşarlı Izgara Köfte (Atak Hariç)


köfte en sevfiğim et tüketme şekillerinden biri. Hele bir de böyle görünüyorsa tadından da yenmiyor:) bu tarifin ve bence her evin olmazsa olmazı bir elektrikli ızgara. bendeki baya baya tarihi eser artık:)

ben büyük büyük köftelerim olsun istedim. siz istediğiniz boyutta ayarlayın.

200 gr yağsız kıyma
yarım soğan (küçük boy)
1-2 diş sarımsak
yarım yumurta (sadece sarısı da kullanılabilir)
maydanoz
1 tk mısır unu
köfte baharatı (zevkinize göre)
tuz, karabiber
kimyon
1 dilim light kaşar

soğanları ve sarımsakları incecik incecik kıyıyoruz. maydanozları da ekleyip kıymaya devam ediyoruz. kıymamızı ve diğer tüm mazlemelerimizi güzelce yoğurup buz dolabında 1 saat bekletiyoruz. sonra harcımızdan istediğimiz büyüklükte parçalar koparıp avcumuza yayıyoruz. küp küp doğradığımız kaşar peynirimizi ortasına yerleştirip kapatıyoruz (içli köfte gibi) kaşar peynirinin köftenin tam ortasında kalmasına, her hangi bir kenara daha yakın olmamasına dikkat edin. aksi halde pişerken dışarı akabilir. daha sonra elektrikli ızgarada pişiriyoruz. buyrunuz bu da içi:)


3 yorum:

  1. merhaba sayfanızı yeni keşfettim ve çok beğendim gerçekten.köfte tarifinde bişey dikkatimi çekti yulaf kepeği kullanılmıyor mu acaba? kullanılmıyorsa dağılmıyor mu?

    YanıtlaSil
  2. hmmm kullanılmıyormuş denedim ve gördüm.dediğiniz kadar varmış yani bi daha ömrümün sonuna kadar köfte tarifim budurrr:)(ezgi)

    YanıtlaSil
  3. Mısır unu izinli mi seyir evresinde?

    YanıtlaSil