6 Eylül 2012 Perşembe

Beyaz Çikolatalı Islak Kek (Atak Hariç)


aslında yola havuçlu tarçınlı muffin yapma amacıyla çıkmış idim. fakat daha önceki tüm denemelerimde olduğu  gibi yine kağıt muffin kalıplarının akibeti değişmedi. hepsi yapıştı. kağıt muffin kalıbından tek parça olarak muffin çıkarabilen biri varsa gelsin beni bulsun litfen ama:)

madem muffinlerim paralandı, ama tatları hala aşırı güzel, o halde başka türlü değerlendireyim dedim ben de kendilerini. ortaya bu fotoğraftaki güzellik çıktı. karşınızda bol tarçınlı, havuçlu, beyaz çikolata soslu lezzet dilimi:) tariflerime her zaman garanti veririm. emin olmadığımı paylaşmam. ama bu gerçekten çoook lezzetli oldu:)
benim muffinlerim parçalandı ama siz alt malzemesini kek olarak yapın. büyük bir tepside ince olacak şekilde pişirin ki parçalayınca daha kabuk kabuk olsun kekiniz. biraz zahmetli görünüyor ama aslında değil ve tadı kesinlikle buna değer:)

keki:
4 yk yulaf kepeği
4 yk süt tozu
2 yumurta
2 tk mısır unu
2 yk yoğurt
yarım çay bardağı süt
3 yk tatlandırıcı
1 paket kabartma tozu
bol tarçın
1 orta boy havuç
yarım bardak su

sosu:
3 yk süt tozu
1.5 yk tatlandırıcı
1 çay bardağı süt
vanilya aroması

havucu küçücük küpler halinde doğrayıp ufak bir kapta 1 yk tatlandırıcı, bol tarçın ve yarım bardak suyla pişiriyoruz. ben takita kullanıyorum artık biliyorsunuz. ağdalaşma özelliği olduğu için bu tarz tariflerde mis gibi oluyor. kekin diğer tüm malzemelerini karıştırıp çırpıyoruz. pişen havucumuzu azalan suyuyla beraber kek harcına karıştırıp büyük bir tepside pişiriyoruz. 180 derece fırın için ideal. kabaracak ama derdimiz kabarması değil. kesinlikle yakmıyoruz ama güzelce kızarana kadar pişiriyoruz. pişen kekimizi istediğimiz ebatta bir kaba (ben dikdörtgen dondurma kabı kullandım) parçalayıp sıkıştıra sıkıştıra yerleştiriyoruz. un ufak etmiyoruz ama parçaları bastıra bastıra kaba döşüyoruz ve üstünü düzlüyoruz. 

bu aşamada sos malzememizden 1 yk süt tozunu ayırıp kalanını güzelce çırpıyoruz. hiç topak kalmayacak. sulu bir sosumuz olacak. bu sosun yarısını kaba döşediğimiz kek tabanına döküp güzelce ıslatıyoruz. her yeri iyice ıslanacak. kalan yarısına ayırdığımız 1 yk süt tozunu ekleyip tekrar karıştırıyoruz. şimdi çok daha koyu bir sosumuz var. bunu da ıslattığımız kek tabanının üstüne döküp spatula ile düzeltip dolaba gönderiyoruz. 1 saat kadar dinlenen beyaz çikolata soslu havuçlu ve tarçınlı kekimiz mideye indirilmeye hazır. afiyet bal şeker olsun:)

9 yorum:

  1. Eda ben Şeyda
    Evlatlık edinmeni öneren teklifim geçerli hala
    En azından depresyonum bitene kadar al beni bunlardan yap anne kız yeriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana kıyamam ben:)) ama hakkaten an be an nasıl yaptıysam öyle yazıyorum gerçekten tarifi bire bir yaparsan aynen böyle olur bebeim umutsuzlupa düşme litfen ama:D

      Sil
  2. Su fuar bitsin de ben bunu yapayım eda harika görünüyor....eline saglik...seçil dukan can

    YanıtlaSil
  3. Havuç yasak değil miydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasak değil. sınırlı tüketmekte fayda var içinde şeker olduğu için.

      Sil
  4. Nedis görünüyor nımmm :) bu havucun yerine goji berry yapsam abaca nası olur diye düşünüyorum :? :))

    YanıtlaSil
  5. ve ve keki pişirirken yağlı kağıt kullanalım mı?

    YanıtlaSil
  6. sos pişiriliyor mu ben sadece çırptım ama koyulaşmadı ki benim ki :(

    YanıtlaSil