5 Eylül 2012 Çarşamba

Misket Köfte (Her Evre)


duran'dan misket köfte tortilla seven var mı? işte bu tarif tam olarak kendilerine benzeyen bir tarif:) karşınızda topik topik misket köfte. öyle afilli durduklarına bakmayın içinde acaip bişey yok bildiğimiz köfte:)

200-250 gr yağsız kıyma
1 küçük boy soğan (atakta yarım)
1 diş sarımsak
yarım yumurta (ya da sadece sarısı)
2-3 sap maydanoz
bol baharat
tuz, karabiber
kimyon

soğanı, sarımsağı ve maydanozu incecik kıydıktan sonra bütün malzemeleri güzelce yoğurup buz dolabında 1 saat kadar bekletiyoruz. sonra elimizde küçük toplar halinde şekillendirip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz. 150 derecede pişiriyoruz. üstleri kızardığında çatal yardımıyla arkalarını çeviriyoruz. bu görünümü elde ettiğimizde içleri de mis gibi pişmiş oluyor.

seyirdekilere ps günü tavsiyesi: soğan ve maydanozu istediğiniz kadar arttırabilirsiniz. fotoğrafta görünen mis gibi krepler 1 yk kepek, 1 yk süt tozu ve 5 kaşık sütün eseri:) kreplerin içine köftelerinizle beraber domates ve yeşillik sarıp bi yeyin daha da bişey istemezsiniz:))

2 yorum:

  1. Yaptım yedim enfes oldu ben biraz da dukan ekmeği ufaladım içine ellerine sağlıık hayat kurtardın çok teşekkürler :) bi sorum olucak ben ataktayım da bu soğanın diyetimize bir zararı olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. atakta tüm sebzeşer sadece tat verecek kadar izinli. baharat mantığıyla yani

      Sil