5 Ocak 2013 Cumartesi

Şipşak Çörek (Atak Hariç)


hamurişi yapacak malzemelerimiz son derece sınırlı olduğundan versiyon yapmak gittikçe zorlaşıyor:) bence bu konu biraz yaptığın şeyi nasıl görmek istediğin ve pişirme şeklinle alakalı:)

mısır nişastası sınırı günde 1 yk olduğundan beri hamur işlerinde daha çok kullanır oldum. hem kepek tadını çok azaltıyor hem malzemeyi yumuşatıyor. yine az malzemeli çok lezzetli bişey yaptım ben:)

ince ve gevrek bir çörek istediğimden kabartma tozu kullanmadım. bir de baton teflon kalıbı yağlamayınca altında böyle kabarcıklar oluştuğunu farkettim ki bence şahane oluyor:) yapışmadığını da bildiğimden artık baton kalıbımı yağlamıyorum.

2 yk yulaf kepeği
1 yk mısır nişastası
1 yumurta
süt
1 yk lor
2 dilim pınar delight hindi salam

 kepek ve nişastayı karıştırın, oldukça katı bir harç olacak kadar süt ekleyin. sanırım yarım çay bardağı kadar ekledim göz kararı. akışkan ama katı olacak kıvamı. sonra yumurtayı ekleyip güzelce karıştırın. en son lor ve dilimlenmiş salamları da ekledikten sonra karıştırıp 200 derecede ısıtılmış fırında 20 dk pişirin, sıcak sıcak götürün:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder