21 Ocak 2013 Pazartesi

Sütsüz Muhallebi (Atak Hariç)


dün geceyarısı bir tatlı krizine girdim ki sormayın. evde ne süt ne yoğurt hiçbişey yok. zero bile yoktu bu krizi bastıracak. sonra Bal Dukan'ın elde ne varsa kat karıştır illaki bişeyler çıkar ortaya gazlamalarından sonra neticede kendimi mutfağa attım. o saatte ev halkının bu ne gürültü nan diye uyanma ihtimalini göz önünde bulundurarak baya el feneriyle filan çıkardım malzemeleri:))) sonunda da ortaya sanırım yediğim en ama en hafif tatlı çıktı.

1 su bardağı su (150 ml kadar)
1 yk nişasta
1 tk süt tozu
isteğe göre tatlandırıcı
vanilya aroması

ocağa koymadan önce tamamını bir güzel karıştırdım. önce rengi baya baya süt gibi oldu. kaynadıkça hafifçe şeffaflaştı. iyice koyulaşınca servise hazır hale geldi. dokusu itibariyle bir sonrakini damla sakızlı yaparım :)

7 yorum:

  1. Atak bitsin ilk işim bunu yapmak Olcak elllerine saglık. Süper gözüküyor

    YanıtlaSil
  2. çok güzel ve çok hafif bir tatlı oldu bu üstelik çokta basit yapılışa sahip :)

    yalnız ben 1 çay kaşığı tatlandırıcı koydum az geldi ama yinede çok hoşuma gitti. üzerinede tarçın ohh mis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 çk çok az yav:) normalde bunun ölçüsü 1 yk ama bazısı daha tatlı bazısı daha az tatlı seviyor. afiyet olsun:)

      Sil
  3. Merhabalar Eda Hn, ben geçenlerde stevya tatlandırıcı satın aldım internetten, bugün tatlandırıcı olaarak kullandım ancak fazla şekerli geldi bana. Acaba Stevya dukan için uygun mudur?

    YanıtlaSil
  4. denedim nefis oldu.tatlı krizimi bastıracak hem de çok hafif oldu :) çok teşekkürler

    YanıtlaSil