4 Ocak 2013 Cuma

Ispanaklı Çanak Köfte (Atak Hariç)


canım kaç gündür köfte istiyodu ama aklım çıtır çıtır kızarmış anne usulü kuru köftede olduğundan erteliyodum. sonunda karnımla birlikte gözümü ve gönlümü de doyuracak bir versiyon yapayım dedim. yanında 2 dilim de acılı ekmek yedim ve şu an çatlamak üzereyim. nasıl doyurdu belli değil. allah kimseyi açlıkla terbiye etmesin:))

3 aşamalı bir tarif. malzemesi çok çeşitli ama az miktarda. yine de toplam hazırlama ve pişme süresi yarım saat.


köftesi:
150 gram kıyma
çeyrek soğan
2 diş sarımsak
1 yumurta sarısı (yada yarım yumurta akı)
1 tk mısır nişastası
tuz, bolca baharat (ben çemen tozu, kimyon, kekik, nane, pul biber, toz biber ve bol karabiber kullandım)

içi:
50-75 gram ıspanak (pişmişi 2 yk kadar)
çeyrek soğan
1 yk lor
bol karabiber

sosu:
1 tk domates salçası + 1 yk domates püresi
yarım çay bardağı su

üstü:
1 dilim küp doğranmış light kaşar

köfte malzemelerini güzelce yoğurup yarım saat kadar buz dolabında dinlendirin. sonra 2 parçaya ayırıp elinizde parçalamadan çanak şekli verin. yapışmaz fırın kabına ya da çok az yağlanmış borcama koyup 200 derecede 15 dk pişirin. iç harcının tüm malzemelerini de teflon tavada güzelce pişirin (10 dk kadar). kapatmaya yakın loru ekleyip kapağını kapatın. 15 dk pişen köftelerin üzerine su, salça ve domates karışımını, köftelerin iç kısmına az miktarda gelecek şekilde ekleyin. sosun çoğu kenarlarda kalsın yani. 5 dk böyle pişmeye dvam eden köfteler sosu içine çekecek. en son pişirdiğimiz ıspanaklı harcı çanakların içine doldurun, kenarlardaki sostan hafifçe üstlerine gezdirip küp kaşarları ekleyin, kaşarlar tamamen eriyene kadar pişirmeye devam edin. sonra afiyetle götürün:)

not: ben yanında salata ya da yoğurt vs yemediğim için 2'sini de yedim. siz yanında herhangi birşey yiyecekseniz bu miktar 2 kişiyi rahatlıkla doyurur bilgilerinize;)


3 yorum:

  1. ımmmm misss enfess leziz görünüyor. en kısa yakında denerim bende bunu :) Edacım harikasın

    YanıtlaSil