7 Ocak 2013 Pazartesi

Terbiyeli Tavuk Kebabı (Atak Hariç)


mutfağa tavuk çorbası yapma niyetiyle girip şunu yapıp çıkmakta bi acaipmiş:) buzluktan göğüs eti sanarak çıkarttığım tavuk kalça çıktı. ben de kalça şiş gibi leziz bir eti çorbayla harcamıyım dedim. ızgara mı yapsam sote mi yapsam canım da mantar istiyo derken derken karşınızda terbiyeli tavuk kebabı:)

3-4 parça kalça şiş
6-7 adet mantar
bir kaç damla zeytinyağ
soya sosu
tuz


terbiyesi:
2 yk yoğurt
1 tk salça
pul biber, kekik, nane, toz biber, karabiber

malzemeler basit. pişirirken 1-2 hile yaptım o da olsun o kadar:) tavukların yağlarını ayıklayıp kuşbaşı doğradım, terbiyeyle bir güzel karıştırıp biraz beklettim. güzelce yıkadığım mantarları dilimledim ve tabanını çok az zeytinyağla yağladığım güvece doldurdum. üstlerine biraz soyasosu gezdirdim. şişe dizdiğim tavukları fırının ızgara bölümüne birbirine yakın şekilde dizdim ve hemen altına mantarların olduğu güveci denk getirerek 200 derecede fırınladım. tavuklar pişerken damlattıkları sos-yağ karışımı da mantarlara karışmış oldu. bu şekilde 20 dk pişirdikten sonra tavukları da mantarların bulunduğu güvece alarak ızgara modunda 10 dk daha pişirdim, hem sosunu çekti, hem de tavuklar böyle nar gibi kızardı. benim gibi tavuğun sotesini, o soslara domateslere bulanıp yumuşamış halini sevmeyen ama bi yandan da sulu yemek şeklinde tüketmek isteyenler için iyi bir alternatif  oldu kanımca:)

3 yorum:

  1. Sevgili Eda, kullandığın mantar, konserve mantarlardan mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok ben konserve kullanmıyorum kendim doğradım

      Sil
  2. merhaba, tarif şahane :) çok sevindim valla böyle çeşit çeşit tarifler olmasına, çünkü biz eşimle birlikte yapıyoruz, her gün aynı ya da benzer yemekten sıkıldık.. üstelik daha bugün dördüncü günümüz :)
    Benim 2 gün atak evrem bitti, bugün seyir evremin ikinci günündeyim. Toplam 17 gün seyir sürem. Güçlendirme sürem de 25 gün..
    Benim sorum, tavuk göğüs yerine tavuk kalça kullanabiliyor muyuz acaba? Tavuk göğüsün kayış gibi tadı var :((

    YanıtlaSil