2 Ocak 2013 Çarşamba

Mantı Pastası (Atak Hariç)


aylardır krep yemediğimi farkettim. ve de ne kadar özlediğimi:) biliyosunuz krep ve türevi şeylerle yapılan her türlü versiyon biribirinin benzeri oluyor. bu da can sıkıntısının değişiklik ihtiyacının bir sonucu:) mutasyona uğramış kreple pasta. benim gibi değişiklik arayanlar ve kepek hakkının tamamını tüketmek istemeyenlere gelsin.


krepler:
1 yk yulaf kepeği
1 yk süt tozu
1 tk mısır nişastası
yarım çay bardağı süt
1 yumurta
1 çk kabartma tozu
1 çk tuz
1 tk zeytinyağı

harcı:
200 gram kıyma
yarım kutu domates püresi (ya da 3-4 yk rende)
karabiber, az tuz
yarım soğan
1 diş sarımsak

sosu:
4-5 yk süzme yoğurt (ev yapımı)
1 diş sarımsak

kıymaları doğranmış soğan ve ezilmiş sarımsakla birlikte kavurun. pişmesine yakın baharatları ve domates rendesini ekleyip iyice toparlanana kadar pişirin. diğer tavada kreplerin önce kuru malzemelerini, sonra sırayla süt ve yumurtasını ekleyip iyice karıştırın. bu malzemeyle 4 ince krep çıkıyor. iyice kızdırılmış ve zeytinyağ damlatılmış tavada pişirin. en son krep-yoğurt-kıyma sıralamasıyla üst üste dizerek sıcak sıcak tüketin ki yoğurt kendini şaşırmasın sıcaktan:)



2 yorum:

  1. Sevgili Dukancan:) Eda,
    Aklinla bin yasa:) benim gunumu guzel yaptin. Ven ikinci phasede olan ve Amerikada yasayan biri olarak, dukan tariflerini google da ararken. Senin blogunla karsilastim. Yaratici fikirlerine bayildim. Ve hemen manti pastasini denedim:) hmmm nasil ozlemisim yeni kreasyon kiymali krepppp, BA-YIL-DIM..
    Sirin sirin yazdiklarini da okumaktan keyif aldim ayrica,
    Evlilik hazirliklarinda kolay gelsin, sevgiler...
    Feza

    YanıtlaSil
  2. Ben bu tariften alternatif krep yapımını öğrenmiş oldum! Yaptım, yemelere doyamadım. Müthiş!

    2,5 aydır doğalsan kepek unu paketinin arkasındaki tarife göre krep yapıp tüketen bir insan evladı olarak, kepek kokulu, kepek tadında krepleri yutamıyordum artık. Sabah işkencesine dönmüştü kahvaltı etmek.

    Bu tarifteki krebin eskiden yaptığım beyaz unlu krepten aşağı kalır yanı yok ki! Aynı görüntü, aynı lezzet, aynı incelik! Sıcakken içine light kaşar rendeledim, hindi jambon parçaladım, kutlama öğünü gibi oldu:)

    YanıtlaSil