23 Kasım 2012 Cuma

Terbiyeli Piliç Kavurma (Her Evre)


tavuğu evirip çevirip sokmadığımız şekil kalmadı sanırsam. bu da böyle bir versiyon. tam bir protein bombası ve sp alternatifi.

1 tavuk göğsü
1 çay bardağı süt
1 yumurta
toz pul biber
köri
bol karabiber
tuz

ben normalde bu malzemeleri sos gibi kullanıyorum ama bu seer marine için kullandım. küp küp doğradığım tavukların üstüne bir yumurta kırıp güzelce karıştırdım. baharatlarını da ekleyip buz dolabında 2 saat ağzı kapalı olarak dinlendirdim. açtığımda yumurtalı sosu baya çekmişti. 1 çay bardağı sütü de ekleyip tekrar karıştırdım. beno gün yemeğim olduğu için ağzını serayla kapatıp dolapta ertesi güne bıraktım. pişirmeden önce açtığımda bütün sosu, o 1 bardak sütü mis gibi içine çekmişti. iyice kızdırılmış teflon tavada bir kavura kavura pişirdim. sanırım 12-13 dkda pişti. en son altını iyice açıp bir kaç damla zeytinyağ damlatıp kızarmasını sağladım. lokum gibi oldular. denemeniz önerilir:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder