3 Kasım 2012 Cumartesi

Mantarlı Jambonlu Omlet (Atak Hariç)


omletin de tarifi olur mu canım demeyin, bir kaç ufak pişirme püf noktası varsa olur:) bu aralar kafayı keyif öğünleriyle bozdum. bi haftasonu kahvaltısı olsun bi 5 çayı olsun. bu da kepek hakkınızdan tüketmeden, gayet güzel doyabileceğiniz ve ps kahvaltınızı domates salatalıkla geçirmek zorunda bırakmayacak bir alternatif.

2 tam yumurta + 1 yumurta akı
250 gram mantar (14-15 adet orta boy)
3 dilim piliç jambon ya da pınar delight salam
1dilim light kaşar
toz pul biber
1 tk zeytinyağı
tuz, karabiber

mantarların benim gibi ağzında gıcır gıcır etmesinden hoşlanmayan çoktur tahminim. o yüzden ben sotelemeden önce 2 işlemden geçiriyorum. önce güzelce yıkayıp dış zarını soyuyorum. daha önce soymadıysanız ya da bunu duymadıysanız tuhaf gelebilir. bıçakla yuvarlak kısımların sapla birleştiği yerden uak bi çizik atıp hafifçe çekince kendiliğinden soyuluyor zatebn. sonra mantarın ebatına göre 4'e ya da 6'ya bölüp bir cezvede 15 dakika haşlıyorum. böylelikle pişmeme riski ortadan kalkıyor.

haşlanıp pişen mantarları yapışmaz tavaya alıp toz pul biber ve zeytinyağını ekleyip bir süre soteledim. sonra incecik (kibrit patates gibi) şeritler halinde dilimlediğim jambonları taqvaya atıp ateşi iyice harlı konuma getirdim ki jambonlar pişsin ama mantarlar tekrar su salmasın. ikisini beraber bir süre soteledikten sonra küp küp doğranmış kaşarla azcık çırptığım yumurtaları malzemelerin üstüne ekleyip altını kıstım. bu aşamadan sonra gelen mis gibi kokulara rağmen sabırlı olup ocağın ennnn kısık konumunda kapağı kapalı konumda 10-15 dakika pişirin. kısık ateşte pişen her kuru şey gibi bunda da buhar yapıp kapaktan içine damlaması sorunsalı oluşacak:) o yüzden kapağın altına kağıt havlu koyarsanız maksimum verime ulaşacaksınız:)


ben ilk fotoğraftaki gibi yemek istedim bugün. ama isterseniz bu dilim gibi tersini çevirip güzelce kızartarak börek gibi yiyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder