27 Ekim 2012 Cumartesi

Acıbadem Kek (Her Evre)


ne demiştim? şimdi aldığınız, deneyip hiç sevmediğiniz ve bi yerlere kaldırıp attığınız acıbadem aromalarınızı saklandıkları yerden çıkartın. mis gibi bişey yapıcaz kendileriyle:)

baştan uyarıyorum; normalde acıbadem kurabiyesi sevmiyorsanız ya da henüz tadını bilmiyorsanız denemenizi önermem. acıbadem herkesin sevebileceği bişey değil çünkü. ama benim gibi gerçek acıbadem kurabiyesinin hastasıysanız buna bayılacağınızın garantisi benim:) dış kabuğu yapış yapış içi yumuşacık bir kek oldu.

4 yumurta (sarı beyaz ayrımı yok)
5 yk tatlandırıcı
yarım tüp vanilya aroması
5 damla acıbadem aroması (tekrar ediyorum 5 damla:)
3/4 çay bardağı süt
4 yk kepek
6 yk süt tozu
1 paket kabartma tozu

yumurtaları tatlandırıcı ve aromalarla güzelce çırpıyoruz. köpük köpük olacak ama kesinlikle su gibi olana kadar çırpmayın. amacımız köpürtmek. sonra kalan tüm malzemeyi ekleyip yine köpürterek çırpıyoruz. tamamı karıştığında hiç bekletmeden kalıba döküp 175 derecede içi pişene kadar fırında tutuyoruz. soğuduğunda kalıptan çıkarıp dilimliyoruz. afiyet olsun:)

buyrun bu da içi pişti mi pişmedi mi söndü mü sönmedi mi diye düşünecekler için :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder