13 Ekim 2012 Cumartesi

Otlu Krep (Her Evre)


uzun bir süre sade krep yiyeceğimi sanmıyorum:) krep ve türevi şeylerin temelde kepek, süt, yumurtadan oluştuğunu biliyoruz. dolayısıyla hepsi birbirine benziyor. ufak ufak değişiklikler yapınca tadının nasıl değiştiğine inanası gelmiyor insanın zira bu öyle bi tarif oldu.
canım gözlememsi bişeyler istiyodu. ama malesef yoğurtla olan tarifleri tutturamıyorum:) arasında hamurdan bağımsız malzeme olmasını da pek sevmiyorum. o halde böyle bişey yapalım bakalım dedim. kepek tadı almak istemeyenler için bire bir.

1 yumurta
1 yk kepek
1.5 yk süt tozu
2 yk lor
karışıma kıvam verecek kadar süt
1 avuç dereotu
birkaç dal maydanoz (ki dereotunun tadı baskın olsun)
tuz, karabiber

kepek, süt tozu, tuz ve karabiberi tamamen homojen hale gelecek şekilde karıştırın. bu karışıma koyu bir bulamaç haline gelecek şekilde süt ekleyin. üstüne 1 yumurtayı kırıp çırpmadan sadece karıştırın. yumurtanın incelmemesi gerekiyor. sonra loru da ekleyip büyük parça kalmayacak şekilde ezin. en son ince kıyılmış dereotunu da eklediğiniz harcı çok aşırı ince olmayacak şekilde, mücver kalınlığında iyice kızdırılmış tavada istediğiniz büyüklükte pişirin. bir yüzünün tamamen piştiğinden emin olduktan sonra spatula yardımıyla dikkatlice çevirin. afiyetle yeyin, haftasonu kahvaltınızı şenlendirin:)

1 yorum:

  1. Az önce yaptım harika olduu gerçekten de gözleme tadındaa tşekürler eda :)) senin tarflerin birebir tutuyorr :)

    YanıtlaSil