21 Ekim 2012 Pazar

Limonlu Kek (Her Evre)


şimdi bol bol yumurta akı kullanan dukancanlar olarak bunca sarıyı napıcaz derdimiz var dimi? buyrunuz size yumurta sarılarını değerlendirebileceğiniz bir kek. bu tarifte yumurta akı yok. hem de 4 yk kepekle:)

yumurta akı yok dedim ya, o tamamen kenara ayrıca çırpmak için ayırdığım yumurtaları eklemeyi unutmamdan kaynaklanıyor. ahanda itiraf ettim:) farkettiğimde artık çok geçti. sadece yumurta sarısıyla kek nasıl olur ki kim bilir ne saçma bişey çıkacak diyordum ki fırından bu güzellik çıktı. 2 günlük hakkınız olduğundan 3 yumurta sarısından hiiiç zarar gelmez. isterseniz de kepeği normal unla değişitirip aynı tarifi diğer aile fertleri için yapabilirsiniz.

3 yumurta sarısı
3 yk yoğurt
1 çay bardağı süt
4 yk yulaf kepeği
4 yk tatlandırıcı
7-8 yk süt tozu
5 damla vanilya aroması
10 damla limon aroması
1 çorba kaşığı limon kabuğu rendesi
1 paket kabartma tozu

önce yumurta sarıları, aromalar ve yoğurttan başlanarak tüm malzemeler güzelce çırpılıp 175 derecede üzeri kızarıp içi pişene kadar pişirilir. bu kadar:) üstü hemen kızarırsa dereceyi 100 civarına düşürün ki içi iyice pişsin. ben hazır dukanellam olduğu için üstüne şöyle bi gezdiriverdim. dibe çöküp ters dönünce en üstte kaldı. ister sade ister dukanellalı yapabilirsiniz. tabi ataktakiler sade yapsın. afiyet olsun.
not: tarif İlkay'ın şirin kekine benziyormuş. keklerin hepsi yoğurt, kepek, süt tozu ve tatlandırıcıyla yapılıyor tabi benzemesinden doğal bişey yok. başka bir aromayla yapsaymışım iyiymiş:)


9 yorum:

  1. Eda ben bunu denedim ama kalıpmı küçük geldi noldu anlamadım, böyle kabarmadı :( tabi bide içi biraz pişmedi :(
    Sencede yerimi dar geldi bizim kek oynayamadı gelin misali :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmem ki benimi normal standart kek kalıbı teflon. ama bu da öyle aşırı kabarmış değil yani malzemesi çok fazla olmadığından

      Sil
  2. merhaba,

    ben dukan macerasına yeni başlayanlardan biriyim. bugün 2. günüm ve önümde vermem gereken 12 kilo var:)

    internette gezinirken blogunuza denk geldim ve gerçekten bayıldım.

    yukarıdaki tarifle ilgili şunu sorucam.limon aroması demişsiniz. bu bildiğimiz limon suyu değil herhalde di mi? bu aromayı nereden bulabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayırlı olsun:) şu sayfadan yararlanın mutlaka. fotoğraf albümlerinde tam bizlik var. orda bu diyetin tüm temel malzemelerini bulabilirsiniz aromalar dahil.

      http://www.facebook.com/DukanDiyetiTarifleri

      Sil
  3. Süt tozu olmasa nolur acabaaaa?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba! Ne guzel birsey yapiyor oldugunuzu biliyor musunuz?:)
    Bu tarifler olmasayi bu diyete katlanilamazdi. Ne varki ben tuzlu tarifler de gosterdigim basariyi keklerde gosteremedim.krem tartar bile kullandim.Ama keklerim asla kabarmiyor.ilk 20 dk ve devamindaa firin kapagini acmiyorum vs.tum kurallaracuyuyorum ama yine husran ve ici cig kalan kekler:(
    sizin kekleriniz oyle guzel gorunuyor ki sormadan edemeyecegim:
    "Ben nerde yanlis yaptim??:))"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarifi birebir uyguluyorsanız sorun fırında olabilir. dukancanın mutfak sırları yazısını okuyun sağ menüden

      Sil
  5. Edacim ben bu keki denedim cok kotu oldu ya once baya bi kabardi son on dak isiyi yuze duaurdum fis diye icine coktu cikardigimda ici bombostu yaaaa ben hic kek yapamicakmiyimmmmm;(

    YanıtlaSil
  6. Eda hanım merhaba :-). Bu kek benim standart tatlım haline geldi. Çok nefis her yapışımda ayni kabarıyor ;-). Elinize sağlık..

    YanıtlaSil