4 Ekim 2012 Perşembe

Çakma Pasta:) (Atak Hariç)


çikolatalı pastaya hayır diyebilecek az insan tanıyorum:) canınız o lezzette bişeyler istiyorsa tarife buyrun.

öncelikle itiraf edeyim böyle bir niyetim yoktu. bu tarif tamamen elde kalan az malzemeyi değerlendirmek için uydurmasyon bir kek yapayım bari diye ortaya çıkan kekimin kalıba yapışıp parçalanmasıyla ortaya çıktı:)

keki:
4 yk kepek
3 yk süt tozu
3 yumurta
yarım su bardağı süt
3 yk tatlandırıcı
1 paket kabartma tozu
1.5 yk kakao
2 tk mısır unu (tercih etmeyenler 1 yk fazla kepek koyabilir)

pudingi:
3 su bardağı süt
2 yk nişasta
1 yk kakao
isteğe göre tatlandırıcı

bütün malzemeyi aynı anda çırpıp fırına attım. oldukça katı bir harç oldu. normal kek harcından daha katı. 160 derecede 35-40 dk pişirdim.kek piştikten sonra tamamen soğuyana kadar fırında bıraktım ve bu sayede biraz kuruyup sertleşti. çıkartıp içini ıslattığım yuvarlak bir cam kaba ufak ufak parçaladım. pudingin tüm malzemelerini karıştırıp koyulaşana kadar pişirdikten sonra didiklediğim keklerin üzerine 2 kerede döktüm. önce 3'te 2'sini döküp kek parçalarıyla bi güzel karıştırdım ve bastıra bastıra boşluk kalmamasını sağladım. sonra kalanını en üstüne döküp düzleştirdim. tamamen soğuyana kadar buz dolabında beklettim. sonra ters çevirip dilimledim. tadı son derece yoğun olduğundan dolapta tutarak tatlı istediğiniz anda bi dilim kesip yeyiniz:)

5 yorum:

  1. Bu kekin hamurunda tatlandırıci yok,pudingın tarifinde de isteğe göre diyor bu keki tatlı yapan ne? Tatlandırıcı unutulmus mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi saat gecenin bilmem kaçı, zaten tatlı tatlı diye gözüm dönmüş, hadi yarına kalmasın bu geceden paylaşayım deyince oluyor öyle aksilikler. eklendi;)

      Sil
  2. Yaaa Edaaa sen benim tatlı krizlerimin bir numaralı meleğisin yine harikalar meydana getirmişin ellerine sağlık elimde ki kekler bitince hemen deneyeceğim sonunu merak etmiyorum biliyorum ki harika olacak.Bennu Dkncn:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim. eda dukancan bosch:P

      Sil
  3. bu tarifi denemek için dört gözle güçlendirmeyi beklemişim ve yaşasın sonunda pişiyor

    YanıtlaSil