21 Ekim 2012 Pazar

Kek Dondurması (Atak Hariç)


aslında amacım böğürtlen aromalı kırmızı bi kek yapmaktı. fakat kekim kabardığı hızla çökünce, ben de kendilerini başka türlü değerlendirmeye karar verdim.

keki için:
3 yumurta
3 yk kepek
3 yk tatlandırıcı
3 yk süt tozu
1 çay bardağı süt
böğürtlen aroması
yarım çk kırmızı gıda boyası

pudingi için:
2 su bardağı süt (300-350 ml)
isteğe göre sıvı tatlandırıcı
çeyrek çk kırmızı gıda boyası
böğürtlen aroması
1 yk nişasta

kek malzemelerini güzelce çırpıp 175 derecede yaklaşık yarım saat pişirdim. fakat başlarken çılgınlar gibi kabaran kekim nedense söndü. üstü ve altı da kızardı içi kıpkırmızı kaldığı halde. ben de pendilerini parça pinçik ettim. puding malzemesini de koyulaşana kadar pişirip parçaladığım keklerin üstüne döküp iyice ezerek karıştırdım.tüm malzemeyi sıkıştıra sıkıştıra ıslattığım kaba doldurup buzluğa attım. 2 saat sonra dondurma kaşığıyla toplar yaparak tabağa aldım. daha uzun saatler buzlukta kalırsa kristalleşir mi henüz bilmiyorum ama yapıldıktan 2 saat sonra mis gibi yeniyor. afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder