27 Aralık 2012 Perşembe

Peynirli Altın Kek (Atak Hariç)


şahaneden çok öte bişey daha denemek isteyen tuzluseverlere selam olsun:) Baltalı marka keçi loru aldım. tadını kahvaltılık olarak pek beğendiğimi söyleyemem çünkü kokusu yoğun ve tuzlu.biraz koyun peyniri gibi kokuyor. ben de nasıl değerlendireyim diye düşünürken ortaya bu güzellik çıktı.

hamurişinde normal lordan farkı hamurun içine tamamen karışma özelliği. topak topak kalmıyor yani. baya peynir suyu gibi hamurla bütünleşiyor. pişince de çiğ halinin aksine peynrli bisküvi gibi krakaer gibi harika kokuyor. yine de bu tarifi herhangi bir lorla da yapabilirsiniz.

5 yk yulaf kepeği
3 yk süt tozu
2 yk mısır nişastası
1 yk mısır unu*
1 paket kabartma tozu
1-2 çk susam**
1 silme çk tuz
2 yumurta
3/4 su bardağı süt
200 gram Baltalı keçi loru

susam dahil bütün malzemeleri köpürtmeden çırparak ya da kaşıkla karıştırarak yağlı kağıt serilmiş dikdörtgen borcam ya da orta boy tepside, 150 derecede ısıtılmış fırında böyle altın rengi alana kadar pişirin, afiyetle yeyin.

*yeni başlayanlar mısır unu yerine 1 yk fazla kepek koysun. hali hazırda kullanmayı bırakmayanlar için bu ekleme;)
**normalde susamı süslemek için kullanıyoruz ama ben bunda içine karıştırdım süper oldu yerken ummadık anda tadını almak:)

1 yorum:

  1. oyy oy yirim ben bu ekmegiii ellerine saglik edaa..gecmisler olsun..ozlemistik seni ;)

    YanıtlaSil