4 Aralık 2012 Salı

Şipşak Börek (Atak Hariç)


bayadır yeni bişeyler için mutfağa giremiyodum. ama dönüşüm muhteşem oldu:) ben buna bayıldım. yenir ki bunlar:) ölçüarttırıp bir kaç günlük yapabilirsiniz. ben sıcak sıcak yemek için tek ölçü yaptım.

hamuru:
2 yk yulaf kepeği
1 yk mısır nişastası
1 yumurta
yarım paket kabartma tozu
1 çimdik tuz
hamuru sıvılaştıracak kadar süt (yaklaşık yarım çay bardağı)

harcı:
1 avuç dereotu
1 avuç maydanoz
2 yk ufalanmış beyaz peynir

hamurun kuru malzemelerini güzelce karıştırıp sütle koyu bir harç elde edene kadar çatalla hafifçe çırpın, topak kalmasın. en son yumurtasını kırıp pürüzsüz bir kıvam alana kadar karıştırın.

dereotu ve maydanozu güzelce kıyıp ufalanmış peynirle karıştırın.bu karışımı hamura ekleyip peynirleri ezmeden karıştırın. yağlı kağıt serilmiş kare borcama döküp 175 derecede ısıtılmış fırında üstü ve altı kızarana kadar pişirin. afiyetle yeyin:)

üstüne kesinlikle çörekotu yakışır ama evde kalmamış. ben yine accuk haşhaşla süsledim ama siz çörekotuyla deneyin bayılacaksınız.


2 yorum:

  1. kesinlikle çok lezzetli, çok sevdim biraz uzun sürede pişti ama miktarı artırıp tekrar tekrar yapamayı düşünüyorum çünkü ekmek yerine tüketecek çok fazla lezzetli tarifim yoktu, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Eda'cım ben bi tarif denedim ve çok güzel oldu ve de şimdiye kadar bloglarda bu tarife rastlamamıştım. Üstelik malzemesi çok az ve günlük limitleri sarsmıyor. Şimdi tarifi veriyorum....
    Dukanca Aşure
    1 yk goji berry
    1 yk splenda granül
    1 tatlı kaşığı mısır nişastası
    1 çay kaşığı portakal kabuğu rendesi
    1 su bardağı su
    Goji berry ve suyun 2/3'ü cezveye konur kaynatılmaya yakın splenda ilave edilir, mısır nişastası ve kalan su karıştırılır kaynayan karışıma eklenir,karıştırmaya devam ederek kıvamlı bir hal alınca altı kapatılır. Son olarak portakal kabuğu rendesi de katılıp kaseye doldurulur. Ilık yada soğuk olarak tüketebilirsiniz. Ben bayıldım..Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil