31 Mart 2013 Pazar

Tuzlu Tombik (Atak Hariç)


kendileri epey önce sadece fotoğrafını koyup tarifini ekleyemediğim ''hani şu börek gibi olan var ya'' şeklinde tanımlanan tariften devşirme. onu da eklicem bi ara inşallah:)

bu aralar sürekli koşturma halindeyim. yarın da evde bir usta çalışacağından sabahın körü yol görünecek bana. akşamdan birşeyler hazırlayayım da yanımda götüreyim dedim. bu, yaptığım 2 versiyondan biri.
emin olun ev halkınız da pek sevecek kendilerini. Pazar kahvaltınıza yaparsanız bu ölçülerden korkmayın. böyle kocaman kocaman 9 adet çıkıyor. ben yarın mutlaka musallat olan olacak diye 9 adet yaptım. isterseniz 3'te 1 ölçüyle ölçü azaltıp günlük yapabilirsiniz. bu tarifin püf noktası susam-mahlep aromalı kabartma tozu. nasıl lezzet verdiğini anlatamam. her markette var ama bulamazsanız sadece 1 silme çk mahlepte koyabilirsiniz.

9 yk süt tozu
3 yk yulaf kepeği galeta karışımı
3 tepeleme yk mısır nişastası
1 paket susam-mahlep aromalı kabartma tozu
1 çk tuz
3-4 yk yoğurt (hamuru macun kıvamına getirecek kadar)
üstü için 3-4 dilim hindi füme, 1 tutam susam
(evet yumurta yok:)

önce kuru malzemeyi iyice karıştırın. sonra karıştıra karıştıra yoğurdu ekleyin. kaşık kaşık ekleyip karıştırmakta fayda var çünkü yoğurda göre de kaşık miktarı değişiyor. kesinlikle kek kıvamında olmayacak. katı bir macun kıvamı alacak hamur. sonra kaşık yardımıyla istediğiniz büyüklükte parçalar halinde tepsiye dizin ve üstünü tavada sotelenmiş hindi füme ve susamla süsleyip 160 derecede ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar pişirin. nasıl kabardığına ve lezzetine inanamayacaksınız:)


9 yorum:

  1. Edacim yulaf kepegi karisim yok yurrt disindayim ben bulamadim ;( normal kepekle olurmu ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olur ama bence 2 yk kepek 10 yk süt tozu koy. kepekle karışım çok farklı çünkü kepek sertleştiriyor karışım yumulatıyor. bu ölçüyle iyi olur sanırım

      Sil
  2. Edacım mahlep ve susam aromali kab.tozunun icinde seker var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o tozun tamamı 15 gram.içinde olsun olsun 3 gram şeker olsun. 1 tane poğaçaya düşen 0.00bilmem kaç miligram sizin için hakkaten sorunsa kullanmayın tabi ama ona gelene kadar aynı şeker herşeyin içinde var süt yoğurt dahil

      Sil
  3. Bu şimdi poğaça gibi birşey mi yağlı kağıdın üzerine kaşık kaşık mı koyalım acaba? Tam şekli anlayamadım

    YanıtlaSil
  4. Eda Merhaba,
    Seyir evresinde mısır nişastasının kullanılması doğru olur mu tarif ve görüntü mükemmel ama şüpheye düşmedim değil :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben internetten yulaf kepeği aldım Yulaf kepeğinin orjinal olmayanı var mı? Yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Az once bu pogacayi yaptim. Ben sadece suttozunu 6 kasik koydum. Inanilmaz guzel oldu, pazar sabahimi neselendirdiniz:) ben icine bir de light beyaz peynir ufeledim. Yanina domates cay salatalikla muhtesem bir pazar sabahi gecirdim. Elinize saglik.

    YanıtlaSil
  7. Ben de dün akşam denedim, hiç kabarmadı hem de taş gibi oldu :( gerçi yedim çoğunu tadı fena değildi ama tombik olmadı.

    YanıtlaSil